Skale i metody diagnostyczne we wczesnym rozpoznawaniu zaburzeń ruchowych u niemowląt przeznaczony jest dla fizjoterapeutów, lekarzy i położnych, czyli dla tych, którzy mają pierwszy kontakt z najmłodszym pacjentem. Założeniem kursu jest, aby metody przedstawione w jego trakcie, stanowiły priorytetowe i możliwe do natychmiastowego wdrożenia narzędzie w rękach kursantów do badania małych dzieci. Ich użyteczność w zakresie wczesnej profilaktyki wykrywania nieprawidłowości rozwoju ruchowego dziecka, zwiększa bowiem wymiernie szanse na szybką i skuteczną pomoc małym pacjentom. Wczesna interwencja stanowi – w założeniu autorów – klucz do minimalizacji skutków i następstw ewentualnych zaburzeń. Z kolei połączenie prezentowanej diagnostyki z objętą również przedmiotem kursu profilaktyką, czyli odpowiednią pielęgnacją i doborem sprzętu funkcji codziennej stanowi fundament prawidłowego rozwoju psychoruchowego dziecka.
Podczas kursu zostaną zaprezentowane techniki pielęgnacyjne korygujące najczęstsze zaburzenia ruchowe. Zajęcia teoretyczne obejmować będą analizę prawidłowego i zaburzonego rozwoju ruchowego dziecka. Dodatkowo, w ramach warsztatów zaprezentowane i przećwiczone zostaną metody diagnostyki rozwoju niemowląt. Przedstawiane i analizowane w trakcie zajęć metody diagnostyczne będą na bieżąco, krok po kroku ilustrowane przy wykorzystaniu autorskich nagrań wideo obrazujących spontaniczną aktywność niemowląt dla zaakcentowania istotności wizualnej oceny diagnostyki małych dzieci. Z kolei zajęcia warsztatowe przygotowujące do bezpośredniego kontaktu z małym dzieckiem przeprowadzone zostaną na fantomach.
Kurs daje możliwość konkretnego i wyspecjalizowanego w aspekcie objętym tematem kursu rozwoju zawodowego pozwalającego na wczesną identyfikację opóźnień i zaburzeń neurorozwojowych. Pozwala również zapoznać się z najnowszymi badaniami naukowymi na temat wczesnego rozpoznawania zaburzeń ruchowych u niemowląt i wynikającymi z nich rekomendowanymi metodami diagnostycznymi w praktyce ambulatoryjnej. Na atrakcyjność i skuteczność kursu wpływa dodatkowo prowadzenie zajęć w małych grupach oraz ich multimedialny charakter.
mgr Dominika Latos - specjalista fizjoterapii z wieloletnim doświadczeniem, wykładowca akademicki oraz trener. Od początku związana z fizjoterapią dzieci. Jeden z głównych trenerów szkoleń w obszarze pediatrii w projeckie "FIZJO-LEARNING – większe kompetencje fizjoterapeutów w pracy z pacjentem chorującym na choroby zakaźne, w tym COVID-19" realizowanym przez KIF.
dr Katarzyna Kieszczyńska - fizjoterapeutka z wieloletnim doświadczeniem, doktor w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinie nauk o kulturze fizycznej Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, wykładowca akademicki oraz trener. Uznany ekspert z zakresu fizjoterapii pediatrycznej.
Cena* | 1799,00zł |
---|---|
Termin | 16-17.11.2024 |
Tryb kursu | Stacjonarny |
Miejsce | Chorzów |
Liczba dni stacjonarnych | 2 dni |
Liczba godzin dydaktycznych | 17 |
Adresaci kursu |
* licencjat/magister fizjoterapii |
Harmonogram | pobierz |
Regulamin uczestnictwa | pobierz |
Termin | Miejsce kursu | Cena* | Instruktor |
---|---|---|---|
- | - | - | - |
* (Zwolnienie z podatku VAT w przypadku finansowania kursu przez KFS, BUR oraz kursów realizowanych przez NPKU Akademia Angitia)
Oferujemy darmowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania do kursu Skale i metody diagnostyczne we wczesnym rozpoznawaniu zaburzeń ruchowych u niemowląt dla wszystkich fizjoterapeutów, którzy zapiszą się poprzez dedykowany formularz na naszej stronie. Wysokość dofinansowania kursu może wynieść nawet 100% wartości kursu. Po otrzymaniu zgłoszenia poinformujemy Cię o dostępnych opcjach dofinansowania.
Wysłanie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z tym iż zapoznałem/am się z regulaminem i akceptuje go. Ponadto zgadzam się na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z organizacją kursów prowadzonych przez Angitia Sp. z o.o.
Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia na kurs, należy przesłać odpowiedni dokument (np. dyplom ukończenia studiów, certyfikat z kursu I-poziomowego), w celu potwierdzenia kwalifikacji umożliwiających wzięcie udziału w kursie.